Slovenský e-commerce trh je relatívne malý. Cítiť to pri škálovaní kampaní, testovaní kreatív, testovaní publík. Častokrát sa aj sebelepšia kreatíva po čase opozerá a jej výkon klesá. Či už sa na tento fakt pozeráme optikou cez Social Ads a metriku First Impression Ratio (koľko ľudí videlo reklamu prvýkrát) alebo len sedliackym rozumom, každá fotka či video po čase vyťaží svoju cieľovú skupinu a keďže nás tu nežije 500 000 000, treba produkovať nové a nové kreatívy, čo je rýchlejšie ako produkovať nových ľudí, obviously. Nie každý segment totiž umožňuje ledabolo pridať cieľovku X.
Unicornads je Facebook Ads Library na steroidoch. Umožňuje vyhľadávať reklamy akéhokoľvek inzerenta na sociálnych sieťach a aj bez plateného plánu umožňuje dobrý prehľad o efektivite danej kreatívy. Ak ju Vami sledovaná značka drží dlhodobo a na viacerých umiestneniach, tak je predpoklad, že je úspešná.
Alebo úspešná nie je a nikto o tom netuší.
Hlavnou pridanou hodnotou je lepší filter ako v rámci Facebook Ads Library a pripravené niche kategórie, ktoré pomôžu v inšpirácií. Treba však myslieť na to, že ak niekto beží v Dánsku kampane X, neznamená to, že v Zimbabwe to bude fungovať. Pravdepodobne nebude.
Newslettery a transakčné emaily. Poväčšine ich všetci robia rovnako, prípadne využívajú v našich končinách osvedčený stack – opustený košík, novinky, občas nejaká reaktivácia.
Ak sa však trápite s rozsahom e-mailov, prípadne hľadáte inšpiráciu ako to robia iní netradične a inak, tento skvelý nástroj umožňuje vyhľadávanie cez kws alebo kategórie a obsahuje tony informácií za pár eur mesačne.
Ako sekundárna funkcia je nástroj skvelý na QA pre celý tím na komentáre a feedback k jednotlivým newsletterom.
Quantcast je efektívny a silný nástroj pre pochopenie charakteristík a demografického zloženia publika, ktoré reflektuje na reklamy, prípadne používa vašu aplikáciu.
V rámci svojich core produktov umožňujú značkám efektívne reagovať na zmeny v spotrebiteľskom správaní a prispôsobiť kreatívu a inzerciu – hlavne vďaka real-time dátam, čo je markantná zmena oproti klasickému reportingu.
Niektoré bloky sú v našich končinách ťažko použiteľné, avšak v ideálnom svete umožňuje integráciu Omnichannel a dokonalého prepojenia napr. s connected TV ads.
Samostatným topicom je multi-purpose platforma postavená pre publisherov pre monetizáciu, consent management a next-gen publisher riešení.
Goodui je pomocníkom v oblasti UX a UI, kde môžete získať pattern takmer na všetko na svete, ktorý už pred vami niekto otestoval. Či už ide o landing page pre realitku alebo o filter pre e-commerce, pravdepodobne sa dostanete k množstvu contentu zameranom na otestované UI s jasnými argumentmi pre developera, klienta, kohokoľvek.
Všetky patterny v rámci plateného plánu obsahujú aj relevantné argumenty prečo, načo, ako a vy sa viete rozhodnúť na základe dát, nie subjektívnej preferencie.
Prečo sa zaujímať o tieto nástroje?
Ak dlhodobo riešite exekutívu pre konkrétnu značku alebo konkrétny segment, časom samozrejme získate skvelý insight o tom, na čo zákazníci reagujú a na čo nie.
Na druhej strane však časom stratíte pohľad zvonku a pridávanie nových prvkov môže byť často problematickejsie práve z dôvodu poklesu inšpirácie.
Performance je samozrejme založený na dodávaní repetitívnych skvelých výsledkov, avšak treba myslieť na to, že každý človek nad zadaním a reklamou rozmýšľa inak a občas je fajn získať pohľad zvonku.
Skvelým príkladom je inzercia aút, ktorá u nás na Slovensku dosahuje štandard, ktorý pokrýva väčšina značiek.
Občas je však fajn porovnať si ako sa predávajú Mercedesy u nás a ako v USA a aké témy sa v USA pri predaji aút komunikujú.